UK promoters talk drive-in concerts
A raft of live music bosses have spoken to Music Week about the potential of drive-in concerts as Live Nation prepare to host a series of shows across 12 venues in the UK this summer.Utilita Live From The Drive-In will feature a series of music concerts, theatre performances, comedy shows and family experiences from the end of July until September, with capacity for around 300 cars per show. Fans will be able to enjoy concerts from their own private individual viewing zones next to their cars.“This outdoor concert series was created as a way to reimagine the live music experience during a time of social distancing by allowing fans to enjoy concerts in the safest way possible,” said promoter Peter Taylor of Live Nation said. “Each event will comply with all official Government guidelines in order to protect fans, artists, crews and staff.”Tickets went on sale yesterday for the UK tour, which will see live performances from Ash, Beverley Knight, Bjorn Again, Brainiac Live, Brand New Heavies, Camp Bestival Live, Cream Classical Ibiza, Dizzee Rascal, Embrace, Jack Savoretti, Kaiser Chiefs, Lightning Seeds, Nathan Dawe, Reggae Roast Vs Gentleman’s Dub Club, Russell Watson, Sheku and Isata Kanneh-Mason, Sigala, Skindred, The Snuts, The Streets, The Zutons and Tony Hadley.
Night of Light – Protest der Veranstalter
In vielen Städten Deutschlands waren am Montagabend rot angestrahlte Gebäude zu sehen: Mit leuchtenden Mahnmalen hat die Veranstaltungsbranche am Abend auf ihre Lage in der Corona-Krise hingewiesen. Initiatoren der Aktion “Night of Light” hatten dazu aufgerufen, bundesweit wichtige Bauwerke in rotes Licht zu tauchen.
“Die Veranstaltungswirtschaft steht auf der Roten Liste der akut vom Aussterben bedrohten Branchen”, begründeten sie die Maßnahme, die sich an alle Unternehmer von Locations, Veranstalter, Event-Agenturen, Messegesellschaften, Messebauer, Caterer, Non-Food-Caterer, Technikdienstleister, Dekofirmen und Einzelunternehmer richtete. Knapp 9000 Gebäude waren auf der Internetseite der Aktion aufgelistet, die angestrahlt werden sollten. Mehr als 8000 Firmen hatten sich zur Teilnahme bereit erklärt. Wegen der behördlichen Auflagen im Zuge der Corona-Krise sei einem riesigen Wirtschaftszweig praktisch über Nacht die Arbeitsgrundlage entzogen worden, hatten die Organisatoren rund um den Essener Eventlocation-Betreiber Tom Koperek im Vorfeld berichtet. Ein Milliardenmarkt und Hunderttausende Arbeitsplätze seien bedroht.
Seit Mitte März mache die Veranstaltungswirtschaft quasi keinen Umsatz mehr. Und sie werde auch mit sehr hoher Wahrscheinlichkeit am längsten und tiefgreifendsten von den Auswirkungen betroffen sein, so die Initiatoren. Sie begründen dies unter anderem mit dem ausgeweiteten Verbot für Großveranstaltungen, das zunächst bis zum 31. August galt, nun aber bis Ende Oktober verlängert wurde.
Die Betroffenen setzten mit “Night of Light” nun “ein leuchtendes Mahnmal und einen flammenden Appell der Veranstaltungswirtschaft zur Rettung” der Branche. Statt der existierenden Kredit-Programme werde “echte Hilfe” benötigt. Dazu solle ein “Branchendialog mit der Politik” dienen, um gemeinsam einen Weg aus der Krise zu finden, hieß es.
Night of Light – protest by event organizers
Buildings illuminated in red were seen in many cities in Germany on Monday evening: with glowing memorials, the event industry drew attention to its situation in the evening in the Corona crisis. Initiators of the “Night of Light” campaign had called for important buildings to be bathed in red light nationwide.
“The event industry is on the red list of endangered industries”, they justified the measure, which is aimed at all entrepreneurs from locations, organizers, event agencies, trade fair companies, stand builders, caterers, non-food caterers, technical service providers, decoration companies and sole trader judged. Almost 9,000 buildings were listed on the campaign website that were to be illuminated. More than 8000 companies had agreed to participate. The organizers of the event location operator Tom Koperek reported in advance that the work base had been withdrawn from a huge branch of industry practically overnight due to the official requirements in the wake of the Corona crisis. A billion dollar market and hundreds of thousands of jobs are threatened.
Since mid-March, the event industry has practically stopped making sales. And it will very likely be the longest and most profoundly affected by the effects, according to the initiators. One reason for this is the expanded ban on large events, which initially applied until August 31, but has now been extended to the end of October.
With “Night of Light”, those affected are now putting “a shining memorial and a flaming appeal from the event industry to the rescue” of the industry. Instead of the existing loan programs, “real help” is needed. An “industry dialogue with politics” should serve to find a way out of the crisis together, it said.
Bruno Patino nommé patron d’Arte France
La première grande nomination estivale dans l’audiovisuel public est tombée. Un mois avant celle de France Télévisions, la présidence d’Arte France pour les cinq ans à venir a été attribuée ce lundi à Bruno Patino.
Bruno Patino a été désigné ce lundi par le conseil de surveillance d’Arte France. Une nomination hautement politique, regardée attentivement par l’Elysée, puisqu’elle touche aussi aux relations franco-allemandes. Présidé par l’écrivain Bernard-Henri Lévy, le conseil compte douze membres, dont trois représentants des salariés, un représentant du ministère de l’Economie et des Finances, le patron de Gaumont Nicolas Seydoux et trois autres dirigeants de l’audiovisuel public : Delphine Ernotte (France Télévisions), Sibyle Veil (Radio France), Laurent Vallet (Institut national de l’audiovisuel).
Bruno Patino appointed director of Arte France
The first major summer appointment in public broadcasting has fallen. One month before that of France Télévisions, the presidency of Arte France for the next five years was awarded on Monday to Bruno Patino.
Bruno Patino was appointed this Monday by the supervisory board of Arte France. A highly political appointment, watched closely by the Elysée Palace, since it also affects Franco-German relations. Chaired by the writer Bernard-Henri Lévy, the board has twelve members, including three employee representatives, a representative of the Ministry of the Economy and Finance, Gaumont boss Nicolas Seydoux and three other directors of public broadcasting: Delphine Ernotte (France Télévisions), Sibyle Veil (Radio France), Laurent Vallet (Institut national de l’audiovisuel).